Mitä kotisivujen teettäminen kustantaa?
Mitä kotisivut maksavat? Jos googlettaa nettisivujen teettämisen hintoja, niin näkee, että halvimmillaan pystyy kotisivun teettämään satasella ja kalleimmillaan joutua sivuista maksamaan useita kymmeniä tuhansia euroja. Mistä sellainen hintavaihtelu siis johtuu?
Yrityksen kotisivujen hinta on kiinni monesta eri muuttujasta, kuten verkkosivun tekijästä, sivuston laajuudesta, sisällöstä, ominaisuuksista ja lisäpalveluista. Hintaan vaikuttaa näistä kaikista eniten kotisivun ulkoasun suunnitteluun ja koodaukseen käytetty aika. Mitä laajempi ja monimutkaisempi sivusto, sitä kallimpi sen teettäminen luonnollisesti on.
Toinen hintaan merkittävästi vaikuttava asia on sisällön (sivuilla käytetyt tekstit ja kuva-aineistot) tuottaminen ja lisääminen kotisivuille. Halvimmillaan pärjää, jos kotisivun tilaaja tuottaa itse sisällön sekä lisää aineiston itse kotisivuilleen. Jos sisällön tuottaa ja vie kotisivuille digitoimisto, tulee tästä tilaajalle taas enemmän kustannuksia.
Hintaan vaikuttavat myös kotisivun lisäominaisuudet – tarvitaanko verkkosivuille hakukoneoptimointia, sivuston jatkuvaa päivittämistä / ylläpitoa, tai tuleeko kotisivulle ohjelmoida erilaisia lisätoimintoja kuten yhteydenotto / tarjouspyyntölomakkeita, varaus- ja maksujärjestelmiä, ja niin edelleen.
Haluammekin kertoa tarkemmin, mitä kotisivut maksavat jos ne teettää meillä ja minkälaista vastinetta rahoilleen asiakkaamme saa erilaisilla budjettivaihtoehtoilla.
Jos budjettisi jää alle 1000 €
Tällä budjetilla toteutamme yhden sivun one page-kotisivut, jossa 1-3 teksti/kuvamoduulia. Ratkaisu sopii hyvin aloittelevan yrityksen kotisivuksi, sillä sen tekemisen kustannukset ovat edullisia ja sivustoa on tarvittaessa jatkossa helppo lähteä laajentamaan. Sivusto pysyy myös kevyenä, nopeana ja käyttäjäystävällisenä mobiililaitteilla katsottuna.
Miinuksena yhden sivun kotisivuissa on se, että mahdollisuudet hakukoneoptimointiin ovat rajallisia. Jos yrityksellä on useita eri tuotteita tai palveluita joista jokaiselle tarvitaan hyvä hakukonenäkyvyys, kannattaa miettiä kattavampaa sivustoa, jossa eri tuotteille/tuoteperheille on omat alasivut.
Jos budjettisi on 1000 € – 3000 €
Meidän tekemistä kotisivuista valtaosan kustannukset jäävät tähän hintahaarukkaan. Budjetilla pystymme toteuttamaan näyttävät, responsiiviset ja yksilölliset, enintään 10 alasivua sisältävät kotisivut, joissa on lukuisia lisäominaisuuksia, kuten esimerkiksi tarjouspyyntölomake, blogi, kävijäseuranta ja sosiaalisen median liitännäiset. Sivusto on rakennettu tehokkaan ja yksinkertaisen WordPress-julkaisujärjestelmän päälle, joka mahdollistaa helpot sisällön päivitykset ja uusien sivujen lisäykset asiakkaan toimesta, ilman tarvetta tehdä meille toimeksiantoa sivuston päivittämiseksi.
Kotisivujen hakukoneoptimointia pystyy useamman alasivun ansiosta toteuttamaan tehokkaammin ja näin voidaan saavuttaa yhden sivun sivustoihin verrattuna parempi hakukonenäkyvyys.
Jos budjettisi on yli 3000 €
Tällä budjetilla pystymme toteuttamaan laajemman sivukokonaisuuden tai verkkokaupan, joka on rakennettu WooCommerce- tai Shopify-alustalle. Verkkokauppan lisätään suomalaiset maksutavat ja tarvittaessa integroidaan kauppa asiakkaan käyttämään taloushallintajärjestelmään.
Tämän kokoluokan projekteihin sisältyy tavanomaisesti myös merkittävää sisällöntuotantoa, joka esimerkiksi verkkokaupan tapauksessa pitää sisällään tuoteselosteiden kirjoittamista, tuotteiden valokuvaamista, kuvien käsittelyä sekä valmiin aineiston lisäämistä sivustolle.
Ryhdytäänkö hommiin?
Ota yhteyttä puh. 010 508 1490 tai sähköpostilla myynti@itify.fi – käymme kotisivuprojektisi yksityiskohdat yhdessä läpi ja teemme kilpailukykyisen tarjouksen!